Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa im. Odkrywców i Podróżników w Borowej dokłada starań, aby zapewnić dostępność swojej strony internetowej http://spborowa.pl zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848).
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej spborowa.pl.
Data publikacji strony internetowej: . Data ostatniej dużej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa spborowa.pl jest w znacznej części zgodna z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych).
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
- brak audiodeskrypcji tekstu,
- zamieszczone informacje w postaci załączników są w postaci skanów oraz pdf z uwagi na charakter informacji jaki jest niezbędny do jej opublikowania a przekazane do publikacji przez organy zewnętrzne.
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: .
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Robert Torchała, adres poczty elektronicznej sp-borowa@wp.pl lub telefonicznie +48 713148183. Tą samą drogą można składać wnioski o udostepnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu, także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, z Twojego zgłoszeniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Wejście główne do budynku szkoły zaprojektowano od strony południowo-wschodniej. Istnieją jeszcze dwa wejścia od strony zachodniej oraz dwa w czasie przerw szkolnych dla uczniów od strony boiska. Wejście główne ma zbudowany podjazd i jest przystosowane dla osób o szczególnych potrzebach. Dla gości przeznaczone jest wejście główne.
- W budynku znajdują się dwa poziomy: 0 (parter) i 1. Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze i na I piętrze. Na pierwsze piętro można wjechać windą. W budynku znajdują się dwie windy: w części A oraz w części B.
- Sekretariat znajduje się na parterze po prawej stronie od wejścia głównego.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze w części B budynku, na wprost klatki schodowej.
- Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku pomieszczenia oznaczone są w alfabecie Braill'a lub drukiem powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- W szkole można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) lub pętli indukcyjnej po uprzednim zgłoszeniu . Zapotrzebowanie na tłumacza migowego lub na pętle indukcyjną należy zgłaszać Liderowi dostępności (e-mail: lider.borowa.dostepnaszkola@gmail.com , tel.: 71 314 81 83) z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni roboczych, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Aplikacje mobilne
Nie dotyczy.